en
facebook my.vsu.bg webmail 

Висше строително училище "Любен Каравелов" - София

Затваряне Център за информация и кариера Реализация Предложения за работа
Затваряне Обществени комуникации Събития Новини Медиите и ВСУ Социални медии и връзки Галерии със снимки Възпитаници Център за информация и кариера
Затваряне Начална страница За ВСУ Обучение Студенти Кандидатстване Международна дейност Научна дейност Обществени комуникации Контакти Карта на сайта

Реализация на завършилите ВСУ

Завършилите във ВСУ “Л. Каравелов” имат големи възможности за реализация и адаптивност в широк кръг от дейности в областта на строителството и архитектурата. Те са ценени от работодателите и голяма част от тях получават стипендии и перспективни предложения за работа още преди официалното дипломиране.

Системата на подготовка и обучение на студентите от ВСУ изгражда у тях ценни нравствени и професионални качества, висока организираност и самодисциплина, умения за работа в екип. Широката обща и строително-техническа култура, която придобиват през срока на обучението си, им дава увереност и сили за реализация.

Възпитаниците на училището са заели трайно място в строителния бранш като известни и уважавани строителни бизнесмени, практикуващи инженери у нас и в чужбина, ръководители на различни нива в държавния и частния сектор, преподаватели във висши и средни училища, научни работници и други. Сред възпитаниците на ВСУ има политици, общественици, профсъюзни деятели, управители на фирми. Днес мнозина от тях са собственици или ръководители на проспериращи строителни фирми като: “Планекс холдинг”, “Галчев инженеринг груп”, “Монолит – 3”, “Балкански 2000”, “Булмикс 97” ООД, “Селект дистилъри” АД, “Монимекс”, “Експрес гаранцион”, ЕТ ”Румен Вътков”, ”Микс” и много други.

Връзки с браншови организации

Училището поддържа близки контакти и работи в тясно взаимодействие с водещи строителни фирми и браншови организации. Студенти от училището с отличен успех се привличат за стипендианти на фирми и строителни организации.

 

Лошите навици, които ви лишават от кариера

Навиците ходят по хората и никой не е застрахован срещу тях. Когато иде реч за полезни и ценни навици, никой не би възразил, но за нещастие, много от навиците са именно с обратния знак и практикуването им не се харесва нито от въвлечените, нито от околните.

Някои от най-вредните навици са свързани с поведението ни в работата. Често те се явяват спънка за кариерното ви развитие, затова е повече от препоръчително да ги изкорените колкото е възможно по-бързо и радикално.  Ето и някои неща, които наистина ви пречат.

Винаги закъснявате

Независимо дали закъснявате за среща или събрание, наистина е много нужно да спрете с този отвратителен навик. И моля, не свивайте рамене с овчедушна усмивка и дежурното извинение, че „задръстванията са ужасни“. Просто тръгнете достатъчно рано и предвидете, че може да има задръствания. Дори и да пристигнете преди уговореното време или началото на работния ден, няма да сте „на загуба“.

Колкото и да не ви се вярва, ако станете известен като „колегата, който е винаги 10 минути по-рано на уговореното място“, вместо да бъдете винаги 10 минути по-късно, ще си спечелите уважение и добро име. Закъсненията са сериозна проява на неуважение към околните.

За начало можете да пробвате да си настройвате алармата за 20 минути по-рано от обичайното. Ако пък си и приготвите дрехите за деня от предната вечер и сте си гарантирали, че в колата ви има достатъчно бензин, за да не се налага да се отбивате и в бензиностанцията, вероятно наистина ще пристигнете в офиса навреме. Въобще, струва си да се погрижите за точността си.

Вечно отлагате работата

Този навик е донякъде братовчед на горния лош навик да се закъснява. Но не е задължително – има отлагащи хора, които обаче са точни за срещи. Проблемът с отлагането (или прокрастинирането) е наистина сериозен. Изразява се в това, че се дрогирате от отлагане на работата до последния възможен момент, когато давате пълна газ и, ако нещо непредвидено не изскочи (но често изскача), може и да свършите навреме.

Идеята един проект или задача да бъдат свършени „по-рано от крайния срок“ е напълно чужда и непозната на закаления прокрастинатор. Проблемът обаче не е само във възможността да не ви стигне времето. Ако от работата ви зависи работата и на други хора, които не могат да започнат, преди вие да свършите, става съвсем очевидно, че вашето отлагане, им причинява истински затруднения.

Този тип офисно поведение е разпространен и неприятен. Рано или късно и шефовете и колегите ще ви вдигнат мерника. Резултатът – или ще си загубите работата, или ще загубите уважението им. Затова най-разумно е веднага (и без отлагане!) да се отървете от прокрастинирането и да го замените с коренно нова концепция – „Ще си свършвам работата не просто навреме, а предварително“. Моля, започнете с прилагането на тази идея още сега!

Обичате да клюкарствате в офиса

Напълно възможно е някои от колегите ви да са много доволни от вашите пикантни истории за други колеги или шефове. Тези хора дори ще ви окуражават да им разказвате още „жълтини“ и ще ви потупват дружески по рамото. Прави ли обаче всичко това идеята за клюкарстване добра?

Разпространяването на слухове и клюки в офиса е крайно непрепоръчително. Първо, това не е целта на престоя ви в офиса. Заплата ви се плаща за нещо съвсем различно и то обикновено е свързано с отмятането на работа, ако не сте забелязали. Второ, подобни навици показват сериозна душевна нечистоплътност. Клюкарстването е грозен порок, който без никакво съмнение ви категоризира в графата „дребни души“, а и обикновено сочи, че не водите удовлетворителен личен живот. Трето, но не и по важност – всичко това е опасно за кариерата ви. Рано или късно хората ще започнат да се чудят какво говорите за тях зад гърба им и ще се досетят, че навикът ви едва ли се отнася само до избрани жертви. Оттам до осъзнаването, че с подобен човек не е полезно да се работи съвместно, е една съвсем малка крачка.

Вместо да клюкарствате, развийте противоположния навик – „Аз не участвам в клюки“. Той ще ви превърне в по-приятен човек и ще ви се отплати по много и различни начини.

Работите по лични проекти в офиса

Има хора и те не са малко, които използват офисното време, за да работят по странични проекти. Това е донякъде разбираемо – човек често има свободно време в офиса, а пък има нужда и от допълнителни доходи. Двете неща бързо се групират и не един или двама решават да поработват в офиса върху частните си начинания.

Подобен навик не е печеливш. От една страна, започва да страда „официалната“ работа, която бива все повече и все по-често неглижирана за сметка на личните дейности. От друга, рано или късно нещата се разчуват и стигат до шефовете. Достатъчно е един път да ви хванат в крачка, за да съжалите. Доверието във вас е разрушено, възможно е дори да бъдете уволнени, но дори това да не се случи, началниците ви ще запомнят случката. И вие ще я запомните. Съвсем сигурно е, че и двете страни няма да се радват на тези спомени.

Старайте се да си вършите работата в офиса и да си уреждате личния бизнес от вкъщи. Не смесвайте двете неща, за да не съжалявате.

Работите на принципа „не е моя работа“

Често се случва някой да каже „не е моя работа“, когато друг помоли или направо поиска нещо да бъде свършено. Понякога е разбираемо и оправдано, но ако се превърне в система, няма да ви помогне в кариерното развитие. Именно готовността да се помага на останалите и да се прави повече от фиксираното в трудовия договор може да бъде разликата между кариерно развитие или застой.

„Това не е моя работа“ или „Не е включено в трудовата ми характеристика“ са изказвания, които действат на шефовете като дращене с нокти по черна дъска. А колегите обикновено започват да ви отбягват като неблагонадежден човек, който не иска да помага. Така никога няма да бъде припознати като отборни играчи и никой няма да ви дава допълнителни задачи, чрез които да блеснете. Е, съответно няма защо и да очаквате повишение или увеличение на заплатата.

 

Борбата с лошите офисни навици е мъчителна. Но си струва да я водите. Сами виждате, че повечето от гореизброените нагласи са непродуктивни и няма да ви доведат до успех в кариерата. Което означава, че лично, макар и неосъзнато, си вредите. Настройте се по различен начин – помислете как да не си вредите и с какво можете да подпомогнете престоя ви в офиса да стане по-приятен и ползотворен.  

print Печат

 

 

190 0.111