en
facebook my.vsu.bg webmail 

Висше строително училище "Любен Каравелов" - София

Затваряне Степен бакалавър Въведение Учебен план Анотации
Затваряне Бакалавърски програми Строителство на сгради и съоръжения Строителен мениджмънт Строително инженерство Строителство и архитектура на сгради и съоръжения
Затваряне Обучение Бакалавърски програми Магистърски програми Докторски програми Център за професионално обучение Стипендии Такси за обучение
Затваряне Начална страница За ВСУ Обучение Студенти Кандидатстване Международна дейност Научна дейност Обществени комуникации Контакти Карта на сайта

Специалност: Строителство и архитектура на сгради и съоръжения, учебен план от 2014

Учебна дисциплина: САСС-И.1 Кофражни системи искелета

Основно звено: Катедра "Технология и мениджмънт на строителството"

Преподаватели:
доц. д-р инж. Офелия Кирилова Лазова-Велинова - o_lazova@abv.bg

Аудиторна заетост: 30 ч., 30 ч. лекции, 0 ч. упражнения

Извънаудиторна заетост: 30 ч., 30 ч. самостоятелна работа

Проверка и оценка на знанията: писмен изпит

Курс, семестър, седмична заетост: курс 4, семестър 8, лекции 2.0 ч.,

ECTS кредити: 1

Описание на курса:

Лекционният курс запознава със законово-нормативната база, свързана с видовете културно наследство и с движимите културни ценности в частност, както и конкретно с видовете изкуства в архитектурната среда като стенописи, мозайки, скулптура, архитектурният детайл като вид изкуство, резба, дървопластика и др. Същите са разгледани в хронологичен аспект, в исторически контекст и във връзка с особеностите на храмовата и гражданската архитектура по българските земи от античността до Третата българска държава (средата на ХХ в.). В курса са включени и методите за атрибуиране на художествените произведения, ескпонирането и опазването им в архитектурната среда, както и проблемите на съхраняването и опазването им в музейна среда. Прилагат се диахронни и синхронни сравнителни анализи. Като резултат студентите познават движимото културно наследство, което е в пряка връзка с архитектурата и усвояват възможността да се ориентират за ситуирането му в общоевропейски контекст.

 

250 0.961